Τα ευχάριστα νέα για την διάνοιξη της διώρυγας της Κορίνθου
Στις 7 Οκτωβρίου 1871, η εφημερίδα ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ του Ναυπλίου, προανήγγειλε τα χαρμόσυνα νέα. Τέρμα η ταλαιπωρία. Φτάνει πια με τον κίνδυνο που αντιμετώπιζαν τα πλοία κάνοντας ολόκληρο κύκλο και σπαταλούσαν 14 ή και 24 ολόκληρες ώρες. Η διάνοιξη της διώρυγας της Κορίνθου, ήταν γεγονός.
Ήταν ένα πολύ μεγάλο έργο για την εποχή, αφού ακόμα και τώρα κάνει τη ζωή μας πιο εύκολη. Ας δούμε όμως τι έγραφε η εφημερίδα του Ναυπλίου πριν από 149 ολόκληρα χρόνια.
Αντί κυρίου άρθρου μεταφέρουμε ευχαρίστως στις στήλες της εφημερίδας μας ένα άρθρο περί τομής του Ισθμού της Κορίνθου. το οποίο πήραμε από τον ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΝΥΤΟΡΑ και το οποία είχα την καλοσύνη χάρη των ελληνικών συμφερόντων να δημοσιεύσει και η ΕΡΜΟΥΠΟΛΙΣ.
Ο Ισθμός, που χρωστάει το όνομά του στην Αρχαία Κόρινθο είναι ως γνωστόν η στενή εκείνη γη που υπάρχει μεταξύ του κόλπου της Ναυπάκτου και του Αθηναϊκού συνδέει την Πελοπόννησο με την Στερεά Ελλάδα.
Κώλυμα φυσικό που παρεμποδίζει την ελεύθερη διάβαση από την Αδριατική και υποχρεώνει πάντα τα πλοία που διέρχονται από την Γαλλία, την Ιταλία και την Αυστρία να κάνουν τον κύκλο από το ακρωτήριο του Μαλέα προκειμένου να φτάσουν στον Πειραιά ή στην Σύρο που είναι το κεντρικό σημείο του Αρχιπελάγους και καθημερινά διασταυρώνονται 8 ατμόπλοια που έχουν υπηρεσία στις ακτές της Τουρκίας, της Μικράς Ασίας, της Συρίας.
Αλλά και πολυάριθμες συνοδείες από το εσωτερικό της Ασίας, της Περσίας και του Καυκάσου που φέρνουν τα απομακρυσμένα προϊόντα στην Θεσσαλονίκη, στην Κωνσταντινούπολη και τέλος σε όλα τα επήνεια της Μαύρης Θάλασσας και εφοδιάζουν με σιτάρι το μεγαλύτερο μέρος της Κεντρικής Ευρώπης.
Η διώρυγα αυτή, θα ανοίξει νέα και ωφέλιμη οδό στη ναυτιλία. Τα εκ Μασσαλίας, Γενεύης, Νεαπόλεως και Μεσσήνης πλοία προς Ανατολή και διέρχονται απ ευθείας από τον κόλπο της Ναυπάκτου και την διώρυγα της Κορίνθου και θα αποφεύγουν 14ωρο κινδυνώδη συνήθως πλουν, τα δε απο Βρεντησίου, Ανκόνα και Τεργέστης, 24ωρον πλουν...
Ομολογουμένως μιλάμε για ένα ιστορικό έργο. Για την ακρίβεια, όμως, τα έργα άρχισαν 9 χρόνια αργότερα από το δημοσίευμα (1880) και ολοκληρώθηκαν... 22 χρόνια μετά (1893).
Ήταν ένα πολύ μεγάλο έργο για την εποχή, αφού ακόμα και τώρα κάνει τη ζωή μας πιο εύκολη. Ας δούμε όμως τι έγραφε η εφημερίδα του Ναυπλίου πριν από 149 ολόκληρα χρόνια.
Αντί κυρίου άρθρου μεταφέρουμε ευχαρίστως στις στήλες της εφημερίδας μας ένα άρθρο περί τομής του Ισθμού της Κορίνθου. το οποίο πήραμε από τον ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΝΥΤΟΡΑ και το οποία είχα την καλοσύνη χάρη των ελληνικών συμφερόντων να δημοσιεύσει και η ΕΡΜΟΥΠΟΛΙΣ.
Ο Ισθμός, που χρωστάει το όνομά του στην Αρχαία Κόρινθο είναι ως γνωστόν η στενή εκείνη γη που υπάρχει μεταξύ του κόλπου της Ναυπάκτου και του Αθηναϊκού συνδέει την Πελοπόννησο με την Στερεά Ελλάδα.
Κώλυμα φυσικό που παρεμποδίζει την ελεύθερη διάβαση από την Αδριατική και υποχρεώνει πάντα τα πλοία που διέρχονται από την Γαλλία, την Ιταλία και την Αυστρία να κάνουν τον κύκλο από το ακρωτήριο του Μαλέα προκειμένου να φτάσουν στον Πειραιά ή στην Σύρο που είναι το κεντρικό σημείο του Αρχιπελάγους και καθημερινά διασταυρώνονται 8 ατμόπλοια που έχουν υπηρεσία στις ακτές της Τουρκίας, της Μικράς Ασίας, της Συρίας.
Αλλά και πολυάριθμες συνοδείες από το εσωτερικό της Ασίας, της Περσίας και του Καυκάσου που φέρνουν τα απομακρυσμένα προϊόντα στην Θεσσαλονίκη, στην Κωνσταντινούπολη και τέλος σε όλα τα επήνεια της Μαύρης Θάλασσας και εφοδιάζουν με σιτάρι το μεγαλύτερο μέρος της Κεντρικής Ευρώπης.
Η διώρυγα αυτή, θα ανοίξει νέα και ωφέλιμη οδό στη ναυτιλία. Τα εκ Μασσαλίας, Γενεύης, Νεαπόλεως και Μεσσήνης πλοία προς Ανατολή και διέρχονται απ ευθείας από τον κόλπο της Ναυπάκτου και την διώρυγα της Κορίνθου και θα αποφεύγουν 14ωρο κινδυνώδη συνήθως πλουν, τα δε απο Βρεντησίου, Ανκόνα και Τεργέστης, 24ωρον πλουν...
Ομολογουμένως μιλάμε για ένα ιστορικό έργο. Για την ακρίβεια, όμως, τα έργα άρχισαν 9 χρόνια αργότερα από το δημοσίευμα (1880) και ολοκληρώθηκαν... 22 χρόνια μετά (1893).
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου