Πέτρος Κυριακός: Ο ηθοποιός που υπήρξε πρωταθλητής στίβου

 Ο Πέτρος Κυριακός ήταν ο δημοφιλέστερος ηθοποιός του μουσικού θεάτρου κατά τη δεκαετία του ’30. Η παρουσία του στην ταινία «οι απάχηδες των Αθηνών» (1930) τον καθιέρωσε στο ευρύ κοινό ενώ ακολούθησαν κι άλλες επιτυχίες στον κινηματογράφο όπως στον «πύργο των ιπποτών» (1952) και στο «ο μπαμπάς εκπαιδεύεται» (1953).



Όπως αποκάλυψε ο ίδιος σε συνέντευξή του στην εφημερίδα ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ τον Ιούνιο του 1937 υπήρξε πρωταθλητής στο στίβο και μάλιστα ανταγωνιζόταν τον Ολυμπιονίκη Τσικλητήρα στο άλμα τριπλούν άνευ φοράς.

«Μικρός, στα 1911-1912 ήμουν αθλητής του Πανελληνίου που τότε είχε για θυρωρό τον νοματάρχη μπαρμπα Γιάννη Νεζερίτη που ήταν  και γενικός δερβέναγας του συλλόγου» ήταν η αφήγηση του ηθοποιού. «Ήμουν από τους καλύτερους αθλητές του Πανελληνίου και τότε μεσορανούσε ο Τσικλητήρας. Ήμουν από τους μεγαλύτερους θαυμαστές του και με αγαπούσε πολύ. Έβλεπε την εξέλιξή μου κι ανέλαβε να με μάθει τον παλμό των αλμάτων. Δε χρειάστηκε πολύς καιρός να φτάσω στα επίπεδα των μεγάλων αθλητών. Έλαβα μέρος σε πολλούς αγώνες και κέρδισα αρκετούς αθλητές εκτός από τον Τσικλητήρα. Πάντα ερχόταν πρώτος καθώς εγώ πηδούσα 2,80 με 2,85 μέτρα εύκολα αλλά εκείνος έφτανε στα 3,55μ. Ήμουν καλός στο άλμα εις μήκος μετά φοράς αλλά και στο ύψος όπου είχα φτάσει ρεκόρ στα 1,60μ. μια πολύ αξιόλογη επίδοση τότε για την Ελλάδα. Θυμάμαι ακόμα τους παλιούς αθλητές, τον Στουρνάρα που θριάμβευε στα άλματα και τους Μπούκηδες στο ύψος.

Λίγα χρόνια αργότερα με κατέβαλε μια τρομερή μανία για τους δρόμους ημιαντοχής. Ο Κουλουμπέρδας με τις πελώριες μουστάκες έγινε ο δεύτερος μεγαλύτερος θαυμαστής μου. Άρχισα να προπονούμαι μαζί του στα 800 και στα 1.500μ. Δε μπόρεσα ποτέ να τον φτάσω. Ο διασκελισμός του ήταν πελώριος. Όμως οι δρόμοι ημιαντοχής έγιναν το μεγάλο μου όνειρο.

Τα χρόνια περνούσαν, ήρθαν οι πόλεμοι, ο αθλητισμός κόντευε να σβήσει ενώ εμένα με τράβηξε το θέατρο. Εν τούτοις μέχρι και προ πέντε ετών πλήρωνα κανονικά τη συνδρομή μου στον Πανελλήνιο τον οποίο εξακολουθώ να θεωρώ ως σύλλογό μου»

Μάλιστα όπως είχε αποκαλύψει κάθε πρωί, έκανε τουλάχιστον μια ώρα γυμναστική. «Ένας καλός ηθοποιός της επιθεώρησης δεν πρέπει να παραλείπει τη γυμναστική, είναι η απαράβατη αρχή του» είχε τονίσει ο Κυριακός.

Πάντως ο ηθοποιός αν και λάτρης του αθλητισμού ήταν… ενάντιος στο να γυμνάζονται οι γυναίκες!!!

«Ο αθλητισμός δεν είναι για τη λεπτή ιδιοσυγκρασία της γυναίκας. Πρέπει να κάνουν βέβαια κολύμβηση ή σουηδική γυμναστική αλλά όχι τα βαριά αγωνίσματα. Ας πάρουμε για παράδειγμα τοτς αρχαίους Έλληνες που ήξεραν καλύτερα από τον καθένα τι θα πει αθλητισμός. Τότε ήταν άγνωστος ο γυναικείος αθλητισμός» ήταν η άποψή του.

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το ζήσαμε! Απάντηση σε τοποθέτησή μας που δεν είχαν δημοσιεύσει!

Τέσσερα χρόνια σπάμε τα πόδια και τα μούτρα μας

Μάθε την ιστορία της πόλης σου για να την αγαπήσεις και να συμμετέχεις στα κοινά