Το 1888 η εταιρεία ιπποσιδηροδρόμων απαιτούσε αποζημίωση από το Κράτος

Τι ήταν ο ιπποσιδηρόδρομος; Αυτό που λέει η λέξη: Ίπποι, δηλαδή άλογα, έσερναν βαγόνια. Προωτοεμφανίστηκαν το 1882 και αποτελούσαν μέσο μαζικής μεταφοράς των Αθηναίων. Μόνο που το 1888 η Εταιρεία Ιπποσιδηροδρόμων ΑΠΑΙΤΗΣΕ αποζημίωση από το Δημόσιο. Γιατί; Ιδού η απάντηση.



Εκείνη τη χρονιά λοιπόν, το Υπουργείο Δημοσίων Έργων αποφάσισε να τροποποιήσει την Πλατεία Συντάγματος. Κι αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα να διακοπεί μέρος της γραμμής των ιπποσιδηροδρόμων που διέσχιζε την πλατεία!

Κάπως έτσι ήρθε η αντίδραση. Η Εταιρεία αξίωσε αποζημίωση 10 χιλιάδων δραχμών κατά χιλιόμετρο, σε περίπτωση κατάργησης μίας ή περισσοτέρων γραμμών, με minimum 250 δραχμές για κάθε έτος που παρήλθε από την έναρξη της λειτουργίας των γραμμών!!!


Με τους υπολογισμούς αυτούς, η Εταιρεία θα μπορούσε να πάρει αποζημίωση 1.300 δραχμές για το μήκος των 150 μέτρων της γραμμής αν η σύμβαση έλεγε ότι η γραμμή διέρχεται κατά μήκος την πλατεία Συντάγματος.

Όμως η σύμβαση ανέφερε: "Η γραμμή δια της οδού Σταδίου φτάνει την πλατεία του Συντάγματος και διασχίζει κατά μήκος την οδό Φιλελλήνων" (σ.σ κάντε υπολογισμούς με το μυαλό σας).

Τι συνέβαινε όμως; Η Εταιρεία δεν ζητούσε αποζημίωση για τα 150 μέτρα αυτά που θα καταργούνταν. Αλλά ΓΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗ ΓΡΑΜΜΗ από την πλατεία της Ομόνοιας μέχρι τους στύλους του Ολυμπίου Διός, επειδή όπως υποστήριζε από τη στιγμή που διακόπτεται στο Σύνταγμα, καταστρέφεται.

Και κάπως έτσι, οι συνολικές απαιτήσεις της Εταιρείας τοποθετούνταν σε 20 ίσως και 30 χιλιάδες δραχμές... Χαμός!!!

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Νότιο Σουδάν: Από τα καμπ συγκέντρωσης προσφύγων στην αποθέωση στο Παρίσι

Jarmila Kratochvilova: Πιάστε τη αν μπορείτε!

Το παζλ του πλανήτη: Οι χώρες που έχουν πρόβλημα αναγνώρισης!