1935: "Η Πάουερ καταδίκασε τους Αθηναίους εις θάνατον"

Θυμάστε που παλαιότερα είχαμε κάνει ένα θέμα για την περιβόητη εταιρεία "Πάουερ" και τις διαδηλώσεις των Αθηναίων εναντίον της; Αυτό είχε συμβεί το 1930... Πέντε χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα στις 23 Ιουλίου του 1935, στον Τύπο δημοσιεύτηκε ένα ακόμα ρεπορτάζ με πολύ βαριές κουβέντες για την αγγλική εταιρεία. 



"Η Πάουερ κατεδίκασε τους Αθηναίους εις θάνατον" λοιπόν! Ο τίτλος της εφημερίδας "Αθηναϊκή" που θυμήθηκε τον... τιμιο ιπποσιδηρόδρομο, τα βιζ-α-βι (άμαξες συρόμενες από ένα ή δύο άλογα για τέσσερις επιβάτες που κάθονταν ανά δύο αντικρυστά)... Και πολλά ακόμα! Την άθλια συμπεριφορά απέναντι στα άλογα την εποχή του ιπποσιδηροδρόμου... Την ανάγκη της προόδου αλλά και την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατούσε στα τραμ και τα λεωφορεία της Πάουερ.


Βλέπετε λοιπόν και στη λεζάντα ότι τα κίτρινα τροχιοδρομικά οχήματα της Πάουερ, είχαν ήδη ηλικία τριάντα ετών (τουλάχιστον) και κυκλοφορούσαν ακόμα... Τι επισκευές είχαν γίνει; Ένα ωραίο βάψιμο...

Συνεχίζουμε... Το ρεπορτάζ αρχίζει με νοσταλγική διάθεση και τον συντάκτη να επαναφέρει στη μνήμη του τον ιπποσιδηρόδρομο και τα ρομαντικά βιζ-α-βι. Παρότι για να φτάσεις από την Ομόνοια στο Σύνταγμα ήθελες ένα μισάωρο.


Πιο κάτω όμως οι περιγραφές γίνονται εξοργιστικές. Καθώς αναφέρονται όλα εκείνα τα περιστατικά που μαρτυρούν βίαιη μεταχείριση απέναντι στα καημένα άλογα των ιπποσιδηροδρόμων που όταν κουράζονταν δεν δέχονταν μόνο το μαστίγιο του οδηγού αλλά και τις... πέτρες των παιδιών!!!


Όπως διαβάσατε τα καημένα τα ζωντανά μετά το τέλος του ιπποσιδηροδρόμου και των αμαξών ως μέσων μαζικής μεταφοράς κι εξυπηρέτησης των πολιτών, στάλθηκαν στην υπηρεσία του στρατού και τα περισσότερα πέθαναν στο μέτωπο του Α' Παγκοσμίου Πολέμου.

Όπως διαβάσατε στο τέλος υπήρχε ένα περίεργο φαινόμενο να τρέχουν τα άλογα όλο και περισσότερο. Τι είχε συμβεί; Διαβάστε...


Ναι καλά διαβάσατε... Τα αλογάκια έτρεχαν μήπως και προλάβαιναν το σανό για να φάνε. Δυστυχία...

Η πρόοδος είναι αναπόφευκτη και σε τελική ανάλυση διευκολύνει το έργο των ανθρώπων. Κάπως έτσι περάσαμε στην ηλεκτροκίνηση που έγινε δεκτή με ενθουσιασμό. Τα τραμ... Αργότερα η εταιρεία ηλεκτρισμού, διανομής ηλεκτρικού. Και η εταιρεία λεωφορείων. Η Ελλάδα άρχισε να ζει άλλες καταστάσεις... Όλα τα είχε αναλάβει η εταιρεία Πάουερ (με τη γνωστή ληστρική σύμβαση με τον Θεόδωρο Πάγκαλο το 1925).

Μόνο που...


Η κατάσταση όπως διαβάζετε δεν ήταν καλή. Κανένας σεβασμός στους επιβάτες. Κανένας σεβασμός στον άνθρωπο... Και όπως θα διαβάσετε και παρακάτω, απόλυτη αδιαφορία για την ανθρώπινη ύπαρξη.

Και βέβαια μπορείτε να δείτε και το οργανόγραμμα της Πάουερ. Συμπατριώτες μας στις διευθυντικές θέσεις με μισθό παχυλό, ικανό να τους... απονεκρώσει από κάθε μορφή ευαισθησίας για τον συνάνθρωπο...


Παλιό το κόλπο αλλά αποδοτικό, ακόμα και στις μέρες μας. Και όπως διαβάσατε η Πάουερ ήταν... Κράτος. Έκαναν ό,τι ήθελαν και λογαριασμό δεν έδιναν.

Ακόμα και όταν τα οχήματά της σκότωναν τον κόσμο. Και όπως διαβάζετε στον επίλογο του ρεπορτάζ, σε πρόσφατο δυστύχημα που είχε γίνει στο Φάληρο, οι Εισαγγελείς τα έβαλαν με τον... κόσμο που διαμαρτυρήθηκε και όχι με την εταιρεία που δεν υπολόγιζε τίποτα.



Μια ωραία αποικία, αν μη τι άλλο!!!

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Νότιο Σουδάν: Από τα καμπ συγκέντρωσης προσφύγων στην αποθέωση στο Παρίσι

Jarmila Kratochvilova: Πιάστε τη αν μπορείτε!

Το παζλ του πλανήτη: Οι χώρες που έχουν πρόβλημα αναγνώρισης!