1903: Τον πυροβόλησε στο Σύνταγμα για να υπερασπιστεί την τιμή της!

Ένας πυροβολισμός αναστάτωσε την Πλατεία Συντάγματος, τον Οκτώβριο του 1903. Μια γυναίκα, με ένα όπλο στο χέρι... Ένας αξιωματικός, γεμάτος αίματα, πεσμένος στο έδαφος. Ήταν ξεκάθαρο τι είχε συμβεί. Ειδικά όταν η γυναίκα φώναζε "έτσι πληρώνω εγώ την τιμή μου" όλα αποκαλύφθηκαν! 


Η ιστορία είναι από τις... πολύ συχνές εκείνης της εποχής: Έρωτας, πάθος, ανεκπλήρωτα όμως. Και η τιμή της γυναίκας. Πολύ μεγάλη υπόθεση εκείνη την εποχή... Ειδικά από τη στιγμή κατά την οποία το θύμα ήταν αξιωματικός... καταλαβαίνετε ότι η υπόθεση πήρε μεγάλη διάσταση.

Μια γυναίκα, με μαντήλι στο κεφάλι, προκάλεσε την προσοχή των περαστικών τόσο για την περιβολή της όσο και για το ύποπτο βλέμμα της. Είχε σταθεί επί ώρες κάτω από τη σκιά που σχημάτιζε η μεγάλη δρυς της Πλατείας Συντάγματος.

Επτά η ώρα, το απόγευμα. Τα καφενεία είναι γεμάτα κόσμο. Η γυναίκα δεν πτοείται από την πολυκοσμία. Βγάζει το όπλο, καθώς ο στόχος της είχε βρεθεί. Ο πυροβολισμός ταράζει τους θαμώνες των καφενείων.

Ο αξιωματικός Ιωάννης Χατζηγιάννης έπεσε στο έδαφος... "Έτσι πληρώνω εγώ την τιμή μου" του φωνάζει η γυναίκα. Πλήθος περαστικών όρμησαν να τη συλλάβουν αλλά εκείνη τους ενημέρωνε το εξής: "Μη με τραβάτε, πηγαίνω μόνη μου, θα παραδοθώ μόνη μου, δεν μπορούν να μου κάνουν τίποτα γιατί υπερασπίστηκα την τιμή μου"

Στη συνέχεια στράφηκε προς τους πολίτες: "Πείτε στους στρατιώτες να μη με τραβούν. Θέλω να πάω μόνη μου, υπερασπίστηκα την τιμή μου".

Κάποιοι άλλοι έσπευσαν στον τραυματία. "Αχ, με σκότωσαν" έλεγε ο Χατζηγιάννης καθώς προσπαθούσε να βγάλει το περίστροφό του. Όταν όμως είδε τη μορφή της γυναίκας που τον πυροβόλησε, έπεσε στα χέρια του ανθυπολοχαγού Ιωαννίδη. Αμέσως τον έβαλαν σε μια άμαξα και τον πήγαν στο σταθμό των Α' Βοηθειών.

Οι περαστικοί πίστεψαν ότι ήταν νεκρός. Η λευκή λινή στολή του ήταν κατάμαυρη από την πυρίτιδα και το αίμα άρχισε να τη βάφει ερυθρά όπως χαρακτηριστικά ανέφερε το ρεπορτάζ της εφημερίδας της εποχής.

Ο αξιωματικός Χατζηγιάννης πρόλαβε να πει τα στοιχεία. "Είναι η Όλγα Μπασκλαβάνη" τους είπε... Και πρόλαβε να τονίσει ότι επιθυμούσε την ποινική της δίωξη.

Η Όλγα άφησε τους πάντες άναυδους. Το όπλο που χρησιμοποίησε ήταν ένα δίκανο τεραστίων διαστάσεων.  Δια να πυροβολήσει κανείς με το πελώριο αυτό φονικό όργανο είχε ανάγκη βραχιόνων στιβαρότατων έγραφε η εφημερίδα. Οπότε αντιλαμβάνεστε ότι η Όλγα δεν... μάσαγε.

Όπως επίσης αναφέρεται στην εφημερίδα ο υψηλός, ηλιοκαής, με μαύρο μύστακα και αρρενωπής μορφής δεν φαίνεται εκ πρώτης όψεως αντιπαθής. 

Να και το δημοσίευμα



Ακολουθήστε μας στο Facebook


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το ζήσαμε! Απάντηση σε τοποθέτησή μας που δεν είχαν δημοσιεύσει!

Τέσσερα χρόνια σπάμε τα πόδια και τα μούτρα μας

Μάθε την ιστορία της πόλης σου για να την αγαπήσεις και να συμμετέχεις στα κοινά