Πάουερ: Νέο σκάνδαλο με την... εξαφάνιση σε βάρος της στοιχείων
Για την εταιρεία Πάουερ έχουμε αφιερώσει πολλά κομμάτια. Και για τη ληστρική σύμβαση με το Ελληνικό Κράτος, με όρους... αποικιοκρατίας κι επιβλαβείς για τους συμπατριώτες μας αλλά και για διάφορα άλλα τερτίπια που δεν άρεσαν καθόλου στους πολίτες. Κι όμως, το 1930 υπήρξαν κάποια στοιχεία που θα... τύλιγαν σε μια κόλλα χαρτί την Πάουερ. Για φανταστείτε όμως: ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΑΝ!!!
Ας κάνουμε πρώτα μια ιστορική αναδρομή
Και για να καταλάβετε για τι σκάνδαλο μιλάμε, ιδού πόσο σημαντική ήταν η επιστολή του κ.Διομήδη.
Πηγή: Εφημερίδα "Βραδυνή" (1930)
Ακολουθήστε μας στο Facebook
Ας κάνουμε πρώτα μια ιστορική αναδρομή
Η Πάουερ ανέλαβε την εγκατάσταση μονάδων παραγωγής
ηλεκτρικού ρεύματος στην Αθήνα αλλά και τη δημιουργία δικτύου αστικών
συγκοινωνιών, βασισμένου σε ηλεκτροκίνητα τραμ και λεωφορεία.
Η Ελληνική Ηλεκτρική Εταιρεία μεταβίβασε τα δικαιώματά της
για ηλεκτροδότηση της Αθήνας στη νέα εταιρεία και η ίδια συνέχισε να
δραστηριοποιείται σε άλλες πόλεις της χώρας.
Με το 4ο άρθρο της συμφωνίας το ελληνικό Δημόσιο παραχωρούσε
στην ΠΑΟΥΕΡ την εκμετάλλευση της Εταιρείας Τροχιοδρόμων Αθηνών - Πειραιώς (το
σημερινό ηλεκτρικό σιδηρόδρομο).
Της έδωσε, χωρίς κανένα αντάλλαγμα, το μονοπώλιο κίνησης
λεωφορείων της σε δρόμους της Αθήνας, για την κατασκευή των οποίων το κράτος
είχε δαπανήσει μεγάλα χρηματικά ποσά. Επιπρόσθετα το δημόσιο ταμείο ήταν
υποχρεωμένο να συντηρεί το οδικό δίκτυο της πρωτεύουσας καθ’ όλη τη διάρκεια
της σύμβασης.
Ειδικότερα: μέχρι τον
Οκτώβριο του 1928 οι ιδιώτες αυτοκινητιστές δεν είχαν το δικαίωμα να θέσουν σε
κυκλοφορία νέα αυτοκίνητα ή να αντικαταστήσουν τα υπάρχοντα. Μετά την
προαναφερθείσα χρονολογία η κυκλοφορία συγκοινωνιακών αυτοκινήτων ιδιωτών θα
επιτρεπόταν σε οδούς, στις οποίες δεν υπήρχαν τροχιογραμμές.
Στους υπόλοιπους δρόμους οι συγκοινωνίες θα γίνονταν σχεδόν
αποκλειστικά με αυτοκίνητα της εταιρείας.
Θέλετε περισσότερα; Ας δούμε όμως την υπόθεσή μας.
Δεν θα πούμε πολλά. Θα δούμε μόνο τον τίτλο
Καταλαβαίνετε λοιπόν τι γινόταν. Πέντε χρόνια μετά τη ληστρική σύμβαση της Κυβέρνησης Πάγκαλου με την Πάουερ, ο τότε Υπουργός Συγκοινωνιών κ.Αβραάμ αποφάσισε ν' ασχοληθεί σοβαρά με την υπόθεση... Φανταστείτε όμως τι συνέβη όταν ζήτησε τον πλήρη φάκελο.
Ελειπαν τρία σπουδαιότατα έγγραφα. Είναι σαφές ότι κάποιοι προσπαθούσαν να αποκρύψουν στοιχεία, να δυσκολέψουν και να αποτρέψουν την έρευνα. Ποια ήταν εκείνα τα έγγραφα;
Και για να καταλάβετε για τι σκάνδαλο μιλάμε, ιδού πόσο σημαντική ήταν η επιστολή του κ.Διομήδη.
Πηγή: Εφημερίδα "Βραδυνή" (1930)
Ακολουθήστε μας στο Facebook
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου